Aukro nově povede Sadílek, portál čekají velké změny

Největší tuzemský aukční portál Aukro má nového generálního ředitele (CEO). Společnost povede Jan Sadílek, který má bohaté zkušenosti z Alzy. S novým šéfem firma připravuje změny v obchodní strategii a díky plánované akceleraci byznysu otevřela řadu nových pozic. Nabírat bude mimo jiné pro novou pražskou pobočku. Cílem je dosáhnout v roce 2025 ročního obratu okolo 20 miliard korun, což je pětinásobek letošního plánovaného obratu.

Přes Aukro se za posledních 12 měsíců prodalo zboží za 3 miliardy korun, v roce 2021 firma směřuje ke 4 miliardám. Jen za prvních pět měsíců letošního roku rostla meziročně o 45 procent.

„Aukce u nás tvoří 85 % transakcí a mají obrovský potenciál do budoucna, neboť se jedná o nejspravedlivější určení ceny jak pro kupujícího, tak prodávajícího,“ uvedl nový generální ředitel Aukra Jan Sadílek s tím, že jde o bezpečné místo inzerce pro všechny zúčastněné: „V rámci posílení bezpečnosti byla například spuštěna služba Aukro Garance vrácení peněz.

Plánujeme růst v rámci nových vertikál, jako jsou reality nebo auta a posílit sekci s oblečením či elektronikou. Chceme ale v rámci udržitelnosti dávat věcem druhý život a pomoci e-shopům s použitým či drobně poškozeným zbožím, proto se také zaměříme na maximální zjednodušení procesu vystavení. Máme také ambice expandovat do regionu CEE, první na řadě bude Slovensko.“

Měsíční průměr návštěvnosti dosáhl letos neuvěřitelných 12 milionů, rekordní měsíc byl z pohledu obratu březen s 300 miliony korun. Především sběratelské aukce se často pohybují v řádech statisíců korun, např. ale sada 6 vzácných medailí se vydražila za 1,9 milionu Kč. Největší prodejci na Aukru realizují roční obraty přes 50 milionů korun.

S týmem, který v současnosti působí ve Zlíně, Benešově, Brně a nově i v Praze, se chce Sadílek věnovat i dominantním kategoriím, jako jsou sběratelství, starožitnosti a umění: „K těmto vášním a zálibám chceme přivést mnohem více lidí a nabídnout jim odbornou pomoc v různých podobách: od průvodců nákupů v dané kategorii přes sestavené aukční katalogy až po možnost poradit se se znalci v oboru.“  

Vedle změny ve vedení aktuálně Aukro prochází také posunem ve vlastnické struktuře, stávající majoritní podíl dále navyšuje investiční skupina Pale Fire Capital (PFC). „PFC nyní dle dohodnuté strategie s druhým vlastníkem, investiční skupinou Leverage, zvyšuje svůj podíl v Aukro na 82 %,“ uvedl David Holý, jeden ze zakládajících partnerů PFC, a doplnil: „Honza Sadílek má mnohaleté zkušenosti, jasnou vizi a sdílí s námi a s partnery z Leverage ambici vystavět novodobý portál Aukro. Věříme, že s týmem špičkových odborníků jsou stanovené cíle dosažitelné.”

Jan Sadílek (36) vystudoval ČVUT FEL a právo na Univerzitě Karlově. V oblasti e-commerce se pohybuje od roku 2008. V Alze strávil 7 let, poslední 4 roky jako ředitel online a offline marketingu, kde vedl tým 190 lidí a měl odpovědnost za rozpočet přesahující 1 miliardu Kč. Má dvě děti, miluje přírodu. Je vášnivým rybářem a myslivcem, sběratelem vltavínů, nožů, autorského skla a starožitností.

Rate this post
      Zeen
      Logo