Lidl ze stálé nabídky vyřadil klecová vejce

Lidl v České republice učinil další krok ke splnění svého závazku, že nejpozději v roce 2025 úplně zruší prodej klecových vajec. Již nyní se podařilo dosáhnout toho, že klecová vejce kompletně zmizela ze stálé nabídky, z kapacitních důvodů budou k dostání výhradně v akcích.

S postupným omezováním prodeje vajec od nosnic v klecích začal Lidl před třemi lety. Tehdy se zavázal, že klecová vejce bude postupně nahrazovat těmi bezklecovými. „Životní podmínky slepic nám nejsou lhostejné a uvědomujeme si, že je jako jeden z největších obchodníků na trhu můžeme ovlivnit. Již nyní proto odebíráme vejce v naší stálé nabídce výhradně z podestýlkového chovu nebo z bio chovů,“ popisuje mluvčí společnosti Tomáš Myler. Tyto chovy umožňují volný pohyb nosnic v halách, přičemž nejsou omezovány v pohybu, ani v přístupu ke krmivu a vodě.

Zákazníci tak ve stálém sortimentu naleznou vejce z podestýlkového chovu v různých baleních ve velikostech M a L i vejce z bio chovů. Na vejce z bezklecových chovů přechází Lidl také u vaječných přísad ve výrobcích svých privátních značek. Bezklecová vejce jsou již nyní například součástí receptur vybraných těstovin, některého pečiva, ovocných knedlíků nebo různých sušenek.

Zrušení prodejen klecových vajec by ovšem nebylo možné bez intenzivní spolupráce s dodavateli. Cíle v podobě bezklecových vajec je nutné dosahovat postupně tak, aby bylo možné i nadále pokrývat poptávku. „S dodavateli jsme však společně hledali a našli možnosti, jak bezklecové chovy rozšířit a zároveň tak uspokojit zájem zákazníků,“ vysvětluje Tomáš Myler.

Aktuálně Lidl spolupracuje s několika českými dodavateli, kteří do prodejen dodávají většinu veškerého množství vajec. „Abychom i nadále mohli plynule a bezproblémově zajistit dostupnost, zůstávají klecová vejce v rámci akčních nabídek. I na jejich vyřazení však postupně pracujeme a věříme, že se nám to nejpozději do roku 2025 podaří,“ dodává Tomáš Myler. 

O společnosti Lidl

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 277 prodejen, které jsou zásobovány 5 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 80 % veškerého sortimentu.

Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě lidl-shop.cz. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či výstavbu Rákosníčkových hřišť.

Více informací naleznete na: 

www.lidl.cz

http://www.twitter.com/lidlcz

www.facebook.com/lidlcesko

www.instagram.com/lidlcz

www.youtube.com/user/LIDLCeskaRepublika

Rate this post
      Zeen
      Logo