MALL.CZ: U školních potřeb vede ergonomie a udržitelnost. Aktovky střídají nadčasovější batohy, přibývá pomůcek z ekologických materiálů

Začátek školního roku se blíží a do popředí zájmu na MALL.CZ se tak mezi zákazníky dostávají školní potřeby a pomůcky. Trendem jsou letos zejména výrobky z udržitelných materiálů a polstrované batohy, které střídají aktovky. Na MALL.CZ mohou rodiče nejmenších školáků, ale i starší studenti vybírat z desetitisíců položek v sortimentu školních potřeb, jejichž nabídka se oproti loňsku významně rozrostla i díky zapojení partnerských obchodníků. Velmi široká je letos nabídka batohů a aktovek, penálů, ale i výtvarných potřeb.

Nákladnější položky s předstihem, sešity až jako poslední

Podobně jako v uplynulých letech, nejdražší položkou na nákupním seznamu pro školáky zůstává školní aktovka či batoh, v těsném závěsu se pak drží penály a jiné hodnotnější věci. Těmi je MALL dostatečně zásoben už nyní, rodiče je totiž zpravidla rádi nakupují s předstihem.

Aktovka nebo batoh je nejdražší vybavení, které školák potřebuje. Není proto divu, že rodiče neradi nechávají jeho nákup na poslední chvíli. Stále více rodičů si navíc uvědomuje, že aktovku plnou učebnic děti nosí na zádech 5 dní v týdnu a při výběru školní tašky, která bude splňovat všechna kritéria, od praktičnosti po dobré ergonomické vlastnosti, se zkrátka nechtějí unáhlit,“ popisuje Pavla Hobíková, tisková mluvčí MALL Group, a dodává: „Na levnější položky, jako jsou třeba školní sešity, obaly a psací potřeby, naopak přichází čas až po prvním školním dni, kdy děti často ze školy přicházejí se seznamy pomůcek, které budou potřebovat na jednotlivé předměty.“

Jednotný design a cenová úspora v jednom

Vzhledem k tomu, že rodiče dnes obecně více investují do kvalitních školních batohů a aktovek, uvítají naopak finanční úsporu u jiných položek v nákupním seznamu. Řešením je pro mnoho z nich nákup školních setů. Ty MALL nabízí za výhodnější ceny, než pokud rodiče pořizují každou položku zvlášť. Nákup celého setu vedle toho šetří čas a pro děti je navíc jednotný design velmi praktický – snáz si tak vlastní školní výbavu zapamatují a ohlídají.

Vedou nadčasové motivy a udržitelnost

Trendem posledních let je snaha o udržitelnější nakupování, která se promítá také do nákupů školních potřeb. „Pozorujeme, že i mezi rodiči nejmenších dětí poslední roky roste obliba školních batohů s vypolstrovanými zády a dnem oproti klasickým aktovkám. Batoh představuje univerzálnější variantu školní tašky, kterou budou děti rády nosit i za další rok či dva, a rodiče tak mohou předejít situaci, kdy dítě vyžaduje novou školní aktovku proto, že se mu stará již nelíbí,“ popisuje Hobíková.

Z podobného důvodu rodiče nejraději volí dětské aktovky s nadčasovými motivy. Pro dívky jsou to nejčastěji motýlci, koně či jednorožci, v chlapecké variantě pak vedou fotbalové motivy nebo třeba dinosauři. Na MALLu je ale k nalezení i mnoho licenčních motivů, jako je již mnoho let oblíbené Frozen nebo Jurský svět. K dostání jsou dnes navíc i takové batohy, na které se dají různorodé motivy připevnit, třeba jen za pomocí suchého zipu. Obrázky je možné libovolně obměňovat a školní batoh tak může růst spolu s dítětem klidně několik let.

Zájem ale roste také přímo o výbavu z ekologických materiálů. Pohodlně tak lze sehnat například školní batoh nebo lahev na pití z recyklovaných pet lahví, látkové obaly na sešity, bambusové svačinové boxy nebo textilní sáčky na přezůvky.

U notebooků vítězí nízká hmotnost a dlouhá výdrž baterie

Nutné doplnění výbavy před začátkem školního roku se ale netýká jen rodičů s dětmi. Pomůcky ke studiu během léta shání také starší žáci nebo vysokoškolští studenti. Ti mají tradičně zájem hlavně o notebooky s nízkou hmotností a velkou výdrží baterie, které mohou využívat jak ve škole při přednáškách, tak například v dopravních prostředcích na cestách.

Nejvíce oblíbené jsou takzvané polopracovní notebooky, jejichž prodej od poloviny srpna narostl o desítky procent oproti předchozímu měsíci. Tento typ notebooků splňuje zmiňovaná kritéria a jejich ceny se pohybují zpravidla mezi 15 a 18 tisíci korun.

O MALL Group / Poznámka pro editory:

MALL Group je největší e-commerce skupina střední a východní Evropy, jejíž portfolio kombinuje dvě hlavní oblasti: e-commerce a finanční služby pro internetové nakupování. Působí v devíti zemích a s více než čtyřmi tisící zaměstnanci nabízí své služby 130 milionům obyvatel střední a východní Evropy. V roce 2020 doručila svým zákazníkům více než 14 milionů objednávek.

Strategií MALL Group je vytvořit kolem samotného nákupu celou platformu rozšiřujících služeb a funkcí, aby se stala synonymem pro e-commerce skupinu 21. století. Je spoluvlastněná investiční skupinou Rockaway Capital Jakuba Havrlanta, skupinou PPF a EC Investments Daniela Křetínského a Patrika Tkáče. Role řídícího akcionáře připadá skupině Rockaway.

Více informací na http://mallgroup.com/

    GDPR: Jsme správci osobních údajů a chráníme je v souladu se zákonem 101/2000 Sb., O ochraně osobních údajů a s principy obsaženými ve směrnici EU č. 95/46/EC. Po odeslání komentáře zpracováváme tyto údaje - jméno, e-mail a IP adresu. E-mail používáme pro odeslání informační zprávy, že vám někdo odpověděl na dotaz. Pro jiné účely jej nevyužíváme. IP adresu sledujeme z důvodu ochrany před spamem. Pokud budete chtít údaje odstranit, tak nás kontaktujte na info@zeen.cz