Aktuálně začíná jubilejní, již desátý ročník jedné z největších veřejných sbírek Srdce dětem zaměřené na pomoc těžce nemocným dětem a jejich rodinám. Sbírka se uskuteční od pondělí 2. do neděle 15. listopadu (do soboty 14. listopadu v případě nedělního zákazu prodeje) ve všech prodejnách Lidl po celé České republice. Zákazníci budou moci podpořit nemocné děti zakoupením samolepky ve tvaru srdíčka za 30 Kč nebo libovolnou částkou. Celorepublikovou sbírku pořádá společnost Lidl Česká republika ve spolupráci s obecně prospěšnou společností Život dětem.
Letos se celorepubliková sbírka koná již po desáté a za dobu svého trvání její známost a důvěryhodnost stále roste, což potvrzuje i zvyšující se výsledná částka. Loňských rekordních 38 milionů korun pomohlo více než tisícovce nemocných dětí. „Od roku 2011, kdy se konal první ročník sbírky, celková částka neuvěřitelně narostla. Věříme, že úspěšný bude i letošní ročník. Rodiny s vážně nemocnými a handicapovanými dětmi totiž vzhledem k aktuální nelehké situaci potřebují naši pomoc o to více,“ říká Pavel Stratil, generální ředitel společnosti. Ředitelka obecně prospěšné společnosti Život dětem Maria Křepelková doplňuje: „Letošní rok je ve všem jiný, a proto nikdo neví, jak dopadne sbírka, ovlivněná koronavirem. Pevně věříme, že všichni návštěvníci obchodního řetězce Lidl si dobře uvědomují, jak současná doba ovlivnila život všech, tedy i rodin s vážně nemocnými dětmi, které jsou na tom ještě hůř než v minulých letech.“
Do sbírky se lidé mohou zapojit ve všech prodejnách Lidl přispěním libovolné částky. Za 30 Kč získají samolepku ve tvaru srdce, kterou je možné nalepit přímo na připravená tabla ve výlohách prodejen. V každé prodejně je navíc umístěn plakát s konkrétním dítětem z daného regionu, kterému sbírka pomohla v loňském roce. Na plakátu je uvedena částka i způsob pomoci v podobě rehabilitačních pobytů, kompenzačních pomůcek nebo terapií. Přispět lze i on-line na app.srdcedetem.cz.
Sbírka pomáhá dětem, které se potýkají s dětskou mozkovou obrnou, onkologickým onemocněním, cystickou fibrózou, mukopolysacharidózou, nemocí motýlích křídel, autismem, spinální svalovou atrofií a dystrofií či různými kombinovanými onemocněními. Vybrané prostředky poslouží na nákup konkrétního zdravotnického materiálu, pomůcek, nebo léčebných a rehabilitačních pobytů. Výtěžek sbírky rozděluje mezi jednotlivé rodiny obecně prospěšná organizace Život dětem, která jim pomáhá v průběhu celého roku.
Za dobu trvání sbírky se podařilo vybrat celkem 165 milionů korun a pomoc do této chvíle našlo 4 766 vážně nemocných a handicapovaných dětí.
O společnosti Lidl
Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 261 prodejen, které jsou zásobovány 4 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 80 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě lidl-shop.cz. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či výstavbu Rákosníčkových hřišť.
Více informací naleznete na:
http://www.facebook.com/lidlcesko