Zalando usiluje o větší udržitelnost, poptávka zákazníků po udržitelnější módě roste

Zalando, přední evropská online platforma pro módu a životní styl, rozšířila svůj udržitelný sortiment z 27 000 na více než 60 000 položek. Podíl zákazníků nakupujících udržitelnější módu se od začátku roku více než zdvojnásobil a nyní představuje až 40 procent aktivních zákazníků. Společně s partnery z odvětví – circular.fashion a Fashion For Good dnes proto Zalando představuje svou první kapsulovou kolekci „redeZIGN for circularity“ a udržitelnost tak prezentuje jako ještě atraktivnější volbu. Kolekce byla vytvořena s ohledem na principy cirkulární ekonomiky a je jedním z mnoha opatření, jež Zalando zavedlo od října 2019 v souladu se svou strategií udržitelnosti do.MORE. Jejím cílem je pozitivní dopad pro společnost a planetu.

  • Zalando zásadně rozšířilo svou nabídku udržitelného sortimentu na více než 60 000 položek, v sortimentu Beauty zavádí označení udržitelnosti
  • Podíl aktivních zákazníků nakupujících udržitelné kousky dosáhl 40 procent, za rok 2020 se více než zdvojnásobil
  • Zalando dále uvádí na trh svou první exkluzivní kapsulovou kolekci „redeZIGN for circularity“, jež je určena k opětovnému použití či recyklaci

„Od začátku roku jsme zaznamenali výrazný nárůst poptávky zákazníků po udržitelnější módě,“ zmiňuje Rubin Ritter, Co-CEO Zalanda. „Podle našeho posledního interního průzkumu uvedlo až 34 procent našich zákazníků, že se pro ně stala udržitelnost ve světle koronavirové pandemie důležitější než dříve. Kvůli tomuto zásadnímu posunu v myšlení se změnila poptávka a přišel impulz pro změnu, módní průmysl tak musí započít cestu transformace. Spolu se svými partnery chceme být hnací silou této změny a našim zákazníkům umožnit provádět udržitelnější rozhodnutí ještě snadněji.“

Zákazníci tak nyní mohou nakupovat udržitelnějším způsobem také sortiment Beauty, jelikož pro tuto kategorii bylo zavedeno označení udržitelnosti. To umožňuje zákazníkům vybírat z přibližně 1000 kosmetických produktů s přívlastky organický, přírodní, s menším množstvím obalů, biologicky odbouratelný či šetrný k lesům a zvířatům. Zalando navíc od září nabízí novou kategorii Pre-owned, která zákazníkům umožňuje nakupovat módu z druhé ruky stejně pohodlně, jako jsou zvyklí i u ostatních kategorií.

Kate Heiny, ředitelka společnosti Zalando pro udržitelnost, dále uvádí: „Jsme opravdu nadšeni, že můžeme naši první kolekci vytvořenou s ohledem na zásady cirkulární ekonomiky představit pouhé týdny po uvedení kategorie Pre-owned. Jde o důležitý krok na cestě k cíli prodloužit životnost alespoň 50 milionů módních výrobků do roku 2023.“

„redeZIGN for circularity“ je kolekce pěti kousků speciálně navržených pro opakované použití a recyklaci, jež zároveň splňují směrnice circular.fashion pro recyklovatelnost. Kolekce tak reaguje na zvyšující se poptávku po udržitelnější módě a vychází vstříc narůstajícímu počtu zákazníků, pro něž se udržitelnost stala důležitějším tématem než doposud. Pilot „redeZIGN for circularity“ je kapsulová kolekce privátní značky Zalanda – ZIGN.

Ina Budde, spoluzakladatelka a generální manažerka circular.fashion, doplňuje: „Naším cílem je lépe porozumět, jak lze principy cirkulární ekonomiky uplatnit na platformě s takovým dosahem, jaký má právě Zalando. To zahrnuje otázku celkové životnosti oděvů od samotného návrhu až do momentu, kdy je zákazníci přestávají nosit, míru informací, jež o daných produktech potřebují, i způsob, jak jim lze široký sortiment atraktivních produktů nabídnout.”

Tímto prohlášením si Zalando připomíná první výročí strategie do.MORE, v jejímž rámci přistoupila společnost v uplynulém roce k řadě opatření. Patří mezi ně například vytyčení vědecky podložených cílů (tzv. SBTs, z angl. science-based targets) a představení konkrétních kroků vedoucích ke snížení uhlíkové stopy v souladu s Pařížskou dohodou. Zalando dále zavedlo povinnou analýzu míry udržitelnosti pro vlastní i partnerské značky. Iniciativa do.MORE přibližuje celé módní odvětví blíže k systému standardizovaného měření, jež podporuje jeho smysluplné a především trvalé zlepšení. Výsledkem akcelerované snahy Zalanda v oblasti udržitelnosti je přibližně 600 milionů EUR GMV pocházejících z udržitelné módy v první polovině roku 2020. Číslo představuje přibližně 15 procent* z celkového GMV, čímž se Zalando přiblížilo svému cíli dosáhnout 20 procent do roku 2023.

*Vzhledem k tomu, jak se společnost Zalando snaží zvýšit své standardy a rozšířit požadavky na další části podnikání, je tak možné, že u tohoto údaje zaznamenáme určité výkyvy.

O společnosti Zalando

Zalando (https://corporate.zalando.com) je přední evropská módní a lifestyle online platforma, založená v Berlíně v roce 2008. Našich více než 34 milionů aktivních zákazníků na 17 trzích oblékáme od hlavy až k patě: od oblečení, obuvi, doplňků až po beauty produkty. Do našeho sortimentu mezinárodních značek patří jak světoznámá jména, tak místní labely. Platforma Zalando platí za ultimátní destinaci přinášející inspiraci, inovaci a interakci ve světě módy. Jako nejvíce trendy technologická společnost v Evropě vytrvale pracujeme na nalezení digitálních řešení pro každý aspekt cesty k módě: pro zákazníky, obchodní partnery a každého, kdo hraje klíčovou roli v příběhu firmy. Naším cílem je být prvním místem, kam zákazníci zamíří, když pomyslí na módu – tzv. starting point for fashion, a zároveň udržitelnou platformou s pozitivním dopadem na lidi i planetu.

    GDPR: Jsme správci osobních údajů a chráníme je v souladu se zákonem 101/2000 Sb., O ochraně osobních údajů a s principy obsaženými ve směrnici EU č. 95/46/EC. Po odeslání komentáře zpracováváme tyto údaje - jméno, e-mail a IP adresu. E-mail používáme pro odeslání informační zprávy, že vám někdo odpověděl na dotaz. Pro jiné účely jej nevyužíváme. IP adresu sledujeme z důvodu ochrany před spamem. Pokud budete chtít údaje odstranit, tak nás kontaktujte na info@zeen.cz